Alternatyva
Jei klasėje nėra kompiuterinės įrangos, užduotį galima atlikti remiantis technologijų vadovėliu („Mityba“ 7-10 klasei).
Pamokos pradžioje siūloma mokiniams apibūdinti virtuvę, užduodami kausimai:
Mokytojas paaiškina, kokia yra šiuolaikinė virtuvė, kuo ji išsiskiria.
Virtuvė – tai ne tik maisto gaminimas ir darbas, bet viena puikiausių šiuolaikinio modernaus interjero detalių, suteikiančių namams savitą stilių ir jaukumą. Virtuvė turi būti funkcionali, racionali, ergonomiška.
Toliau kalbama apie virtuvės planavimą, t.y., kas svarbu planuojant ir įrengiant virtuves, mokytojas gali pademonstruoti vaizdo medžiagą.
Aptariama vaizdo medžiaga, išsiaiškinama, kas svarbiausia planuojant virtuves.
Įsirengiant virtuvę, pirmiausia reikia gerai apgalvoti ir atsižvelgti į tokius bruožus:
Virtuvės erdvė priklauso nuo patalpos dydžio, apšvietimo, baldų, įrangos, spalvų.
Virtuvės baldų ir technikos išdėstymas priklauso nuo virtuvės ploto. Jos gali būti labai mažos ir didelės.
Plotas vienam asmeniui ar šeimai 4–12 m2. Įrengiant virtuvę, išnaudojamas kiekvienas centimetras. Plotas suskirstomas į zonas pagal paskirtį (valgio gaminimo ir valgymo).
Didelės virtuvės dažniausia įrengiamos VIEŠOJO MAITINIMO ĮSTAIGOSE: valgyklose, kavinėse, restoranuose ir kt. Plotas apskaičiuojamas pagal numatomą lankytojų skaičių. Vienam lankytojui aptarnauti skiriama ne mažiau nei 1 m2.
Kalbant apie virtuvių dydį ir išdėstymą, demonstruojama vaizdinė medžiaga Virtuvės išdėstymo tipai.
Nagrinėjami ir aptariami virtuvės išdėstymo tipai: linijinis, dviejų linijų, virtuvė su sala, „U“ formos virtuvė, „G“ formos virtuvė.
Toliau mokiniams pateikiama užduotis. Šį darbą galima atlikti poromis arba grupėse (po 3–4 mokinius). Užduotis skirta formuojamam vertinimui.
Atrinkti informaciją apie virtuves.
Jei klasėje nėra kompiuterinės įrangos, užduotį galima atlikti remiantis technologijų vadovėliu („Mityba“ 7-10 klasei).
MAŽA VIRTUVĖ | DIDELĖ VIRTUVĖ | |
---|---|---|
Dydis | ||
Apšvietimas | ||
Baldai | ||
Įranga | ||
Spalvos | ||
Privalumai | ||
Trūkumai |
DIDELĖ VIRTUVĖ | |
---|---|
Dydis | |
Apšvietimas | |
Baldai | |
Įranga | |
Spalvos | |
Privalumai | |
Trūkumai |
MAŽA VIRTUVĖ | |
---|---|
Dydis | |
Baldai | |
Įranga |
Grupės pristato atliktą darbą, likusi klasės dalis stebi. Išsamiau su mokytoju tikslinama informacija. Įvertinama mokinių veikla.
Pamokos refleksijai skiriamos kelios minutės. Mokiniai įsivertina.
Mokiniai, kurie atliko užduotį greičiau, gali atlikti papildomą užduotį ir gauti vertinimą.
Pamoką galima pradėti nuo individualios užduoties – kryžiažodžio sprendimo. Užduotis skirta diagnostiniam vertinamui (formalus vertinimas).
Klausimo nr. | |
---|---|
Horizontaliai | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Vertikaliai | 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Klausimo nr. | |
---|---|
Horizontaliai | 1, 3, 4, 6 |
Vertikaliai | 7, 8, 9, 12 |
Klausimo nr. | |
---|---|
Horizontaliai | 1, 3, 4 |
Vertikaliai | 7, 8, 9 |
Pažymys | Taškai |
---|---|
10 | 12–11 |
9 | 10–9 |
8 | 8 |
7 | 7 |
6 | 6 |
5 | 5 |
4 | 4 |
3 | < 3 |
Toliau aptariama mažos ir didelės virtuvių skirtumai, užduodami mokiniams klausimai diskusijai:
Apibendrinami mokinių pasisakymai.
Svarbiausia, į ką reikia atkreipti dėmesį planuojant individualią virtuvę: dydis, šeimos sudėtis, šeimos narių poreikiai. Virtuvėje ruošiamas ir gaminamas maistas. Nuo jos priklauso šeimos sveikata ir nuotaika. Ši patalpa turi būti erdvi, dažnai valoma, vėdinama, patogi, saugi. Kad virtuvėje būtų saugu ir patogu gaminti maistą, pasistenkite sukurti tinkamą jos planą. Tai padės sutaupyti ir geriau apmąstyti virtuvės įrengimus.
Išsiaiškinus individualios ir maitinimo įmonės virtuvių planavimo skirtumus, siūloma atlikti užduotį. Vertinimas: formalus. Šiai užduočiai rekomenduojama skirti 4–6 pamokas.
Suprojektuoti virtuvę.
Siūloma pasinaudoti SketchUp arba internete nemokamai platinamomis programomis (pvz., Virtuvės projektavimo programa).
Plotas: 6 m2.
Asmenys: jų gyvenimo būdas aktyvus, todėl maisto gaminimui skiriama nedaug laiko, svarbu baldų praktiškumas, ergonomiškas išdėstymas.
Plotas: 9 m2.
Asmenys: maisto gaminimas jiems yra labai svarbus ir mėgstamas užsiėmimas, todėl svarbu baldų patogumas, praktiškumas, ergonomiškas išdėstymas.
Plotas: 12 m2.
Asmenys: vienas žmogus, jam virtuvė yra vieta, kurioje gaminama retai, todėl svarbiausia estetinis vaizdas.
Kokiu būdu projektuos virtuvę, sprendžia patys mokiniai, gali atlikti, kaip nurodyta užduotyje arba renkasi kitą atlikimo būdą – pasirinkę variantą (pvz., 2 variantą), apskaičiuoja mastelį (pvz., 1:10), pagal pateiktas sąlygas pagamina virtuvės maketą, rašytine forma pateikia išvadas.
Virtuvės planui nubraižyti naudokite mastelį 1:10, t.y., jei virtuvė realioje aplinkoje būtų 6 m2, tai 1 m2 pavaizduoti nubraižykite 10×10 cm kvadratą, vadinasi, 6 m2 virtuvei pavaizduoti reikia nubraižyti 20×30 cm stačiakampį.
Mokiniai turimomis priemonėmis atlieka virtuvės maketą arba popieriaus lape piešia norimą virtuvę.
Batų dėžutė, kartonas, baltas popierius, spalvotas popierius, klijai, žirklės, spalvinimo priemonės ir kt.
Projektavimo programa suprojektuoti virtuvės baldą ar įrengimą.
Pasitikrinimo užduotys „Mažos ir didelės virtuvės“.
Sudaryti virtuvės projektų katalogą. Atrinkti po penkis mažos ir didelės virtuvių projektus. Atrinktą informaciją sugrupuoti, išsaugoti pasirinktoje laikmenoje ir pristatyti.
Baigiant temą, mokiniai atlieka užduotį „Mažos ir didelės virtuvės“.