Aukštesnysis lygis
Pasirinkite po 3 kiekvienos nurodytos šalies muzikos kūrinius. Pasiklausykite, padarykite jų sąrašą su el. nuoroda ir kiekvieną trumpai apibūdinkite. Išrinkite jums didžiausią įspūdį padariusį kūrinį, pagrįskite, kodėl.
Pamoka prasideda temos pristatymu ir žaibiška apklausa, kurios tikslas išsiaiškinti, ką mokiniai jau žino apie Aziją ir jos muzikinę kultūrą (prisimenama geografinė padėtis, šalys, regionai, kalbos, muzikos, kitų meno šakų pobūdis ir kt.).
Kembang Adnyani | Kembang_Adnyani |
Reka Alash (Alash River) | Reka Alash (Alash River) |
Atlikite kūrybinę užduotį: naudodami savo kūną kaip perkusinį instrumentą, kartu su pateiktu įrašu atlikite trumpą muzikinę improvizaciją.
Kartu su visa klase klausomas muzikos fragmentas.
Kartu su visa klase improvizuojama ritminė kompozicija.
Aptariamas rezultatas.
Norint atlikti užduotį pagal šią instrukciją, reikalinga galimybė kiekvienam mokiniui dirbti prie kompiuterio ir individualios ausinės.
Mokiniai individualiai klausosi muzikos fragmento.
Kiekvienas individualiai repetuoja improvizaciją.
Savanoriai atlieka improvizacijas prieš klasę.
Aptariami rezultatai.
Kiekvienas mokinys šią užduotį atlieka pagal savo gebėjimų lygį: minimalių pasiekimų mokiniai vartoja elementarias ritmines struktūras; aukštesnių pasiekimų – sudėtingas (taškuotą, sinkopinį, šešioliktinių ritmą, pauzes).
Vartodami reikšminius žodžius: Azijos muzika, raga, Indijos muzika, Kinijos muzika, gamelanas, Indonezijos muzika, vaizdo failų talpykloje YouTube raskite ir pasiklausykite keleto Azijos šalių muzikos pavyzdžių, juos apibūdinkite, įvertinkite.
Pasirinkite po 3 kiekvienos nurodytos šalies muzikos kūrinius. Pasiklausykite, padarykite jų sąrašą su el. nuoroda ir kiekvieną trumpai apibūdinkite. Išrinkite jums didžiausią įspūdį padariusį kūrinį, pagrįskite, kodėl.
Pasirinkite po 2 kiekvienos nurodytos šalies muzikos kūrinius. Pasiklausykite padarykite jų sąrašą su el. nuoroda ir kiekvieną trumpai apibūdinkite.
Pasirinkite po 1 kiekvienos nurodytos šalies muzikos kūrinį. Padarykite jų sąrašą su nuoroda.
Formuojamasis vertinimas taikomas aptariant kūrybinę užduotį. Mokytojas ir mokiniai komentarais, įvardijančiais, kas pavyko, o kas galėtų būti kitaip, įvertina kiekvieną improvizaciją.
Šioje pamokoje atliktų užduočių įvertinimai turėtų sudaryti sutartinę kaupiamojo balo dalį, kiekvienai užduočiai skiriant atitinkamą taškų skaičių. Užduoties svorį lemia pamokos tikslas. Pateikiame kaupiamojo vertinimo pavyzdį.
Įvertinus mokinių atliktas užduotis pagal surinktą taškų skaičių, paaiškėja kiekvieno mokinio pasiekimų lygis. Taškų ir lygio atitiktis parodyta lentelėje.
Patenkinamas | Pagrindinis | Aukštesnysis |
---|---|---|
3–5 | 6–8 | 9–10 |
Mokytojas apibendrina Azijos muzikinei kultūrai būdingus bruožus, pristato savarankiško darbo užduotį. Mokinių prašoma įsivertinti, ko jie pasiekė/išmoko šią pamoką. Savanoriai įsivertina viešai.