Aukštesnysis lygis
„Pasirenkamojo atsakymo užduotys. Sinuso funkcija“ (MO rinkinio 8 kadras). Renkasi A lygį. Sistema tikrina, mokiniai pasitikrina ir nagrinėja neteisingus atsakymus. Mokytojo pagalba ir komentarai.
Primenamas sinuso apibrėžimas.
Statinio, esančio prieš kampą, ilgio santykis su įžambinės ilgiu yra to kampo sinusas:
Keliamas klausimas: kaip, keičiant sinuso kampo dydį, pamatyti sinuso kampo reikšmes? Laukiamas atsakymas – trikampyje arba vienetiniame apskritime stebint statinio prieš kampą dydį.
Esant poreikiui, pakartoti sin, cos ir tg apibrėžimus, galima naudoti kartojimo testą.
Dinaminiu paveikslėliu demonstruojama, kaip vienetiniame apskritime stebimos sinuso reikšmes. Mokinių klausiama, kada sinuso reikšmė lygi 1; 0; -1. Mokytojo ir mokinių komentarai.
Mokinių klausiama, kaip koordinačių plokštumoje galėtume nubrėžti sinuso reikšmių y priklausomybės nuo kampo x grafiką. Laukiamas atsakymas – ordinatėje atidėti y reikšmes, o abscisių ašyje atidėti kampo x dydžio reikšmes.
Parodoma, kaip vaizdžiai sinuso reikšmių kitimą parodo grafikas – sinusoidė.
Mokiniai naudojasi parengtu įrankiu, 9 kadras – „Sinuso funkcija“. Prašoma nagrinėti ir užsirašyti sinuso funkcijos savybes:
Mokytojo komentarai ir pagalba. Siūloma papildomai leisti mokiniams naudotis šiais paveikslėliais:
Sinusiniai virpesiai.
Akcentuojama:
Garso bangų generatorius internete
Tono generatoriumi yra vibruojama metalinė plokštė, ir ant jos pilamos smulkios kruopelės. Keičiant virpesių dažnį, stebimas kruopelių „šokis“. Originalus Resonance Experiment! Žiūrėdami originalą BŪTINAI įsitikinkite, kad garso sistema nutildyta.
Mokinių klausiama, kaip keičiasi grafikas, funkcijoje keičiant koeficientą a. Demostruojamas aiškinimas, kaip, keičiantis koeficiento a reikšmei, vyksta sinusoidės „suspaudimas“ ir „ištempimas“.
Galima paminėti, kad šis koeficientas fizikoje nurodo bangos dažnį, kitaip sakant, nurodo sinusoidės bangų skaičių periode 2π. Periodas yra atstumas (arba laikas), per kurį realizuojama viena sinusoidės banga (ciklas). Mokinių klausiama, kokia yra koeficiento a įtaka sinusoidės periodui ir reikšmių sričiai. Laukiamas atsakymas – sinusoidės sinax periodas T apskaičiuojamas taip: T = 2π/|a|, o reikšmių sritis nekinta.
Akcentuojama, jog didesnė a reikšmė suteikia didesnį dažnį, bet mažesnį periodą.
Nurodoma pasiskaityti Wiki.
Akcentuojama, jog fizikoje sinusoidės kreivė natūraliai aktuali nagrinėjant bangas. Kai bangos turi daugiau energijos, jos kyla aukštyn ir žemyn energingiau. Sakoma, kad jos turi didesnę amplitudę.
Mokinių klausiama, kokia yra koeficiento a įtaka sinusoidės periodui ir reikšmių sričiai. Laukiamas atsakymas – periodas nesikeičia, o minimali ir maksimali reikšmės yra dauginamos iš koeficiento a reikšmės.
Nurodoma pasiskaityt Wiki.
Naudojantis Geogebra sukurtu įrankiu graphof y = a sin (bx) + c mokiniams demonstruojamas vertikalus sinusoidės postūmis per dydį c.
Mokinių klausiama, kokia yra koeficiento c įtaka sinusoidės periodui ir reikšmių sričiai.
Laukiamas atsakymas, jog periodas nesikeičia, o minimali reikšmė apskaičiuojama -1+c, maksimali reikšmė apskaičiuojama 1+c.
„Pasirenkamojo atsakymo užduotys. Sinuso funkcija“ (MO rinkinio 8 kadras). Renkasi A lygį. Sistema tikrina, mokiniai pasitikrina ir nagrinėja neteisingus atsakymus. Mokytojo pagalba ir komentarai.
„Pasirenkamojo atsakymo užduotys. Sinuso funkcija“ (MO rinkinio 8 kadras). Renkasi A lygį. Sistema tikrina, mokiniai pasitikrina ir nagrinėja neteisingus atsakymus. Mokytojo pagalba ir komentarai.
„Pasirenkamojo atsakymo užduotys. Sinuso funkcija“ (MO rinkinio 8 kadras). Renkasi B lygį. Sistema tikrina, mokiniai pasitikrina ir nagrinėja neteisingus atsakymus. Mokytojo pagalba ir komentarai.
„Trumpo atsakymo užduotys. Sinuso funkcija“ (MO rinkinio 9 kadras). Renkasi A lygį. Sistema tikrina, mokiniai pasitikrina ir nagrinėja neteisingus atsakymus. Mokytojo pagalba ir komentarai.
„Trumpo atsakymo užduotys. Sinuso funkcija“ (MO rinkinio 9 kadras). Renkasi A lygį. Sistema tikrina, mokiniai pasitikrina ir nagrinėja neteisingus atsakymus. Mokytojo pagalba ir komentarai.
„Trumpo atsakymo užduotys. Sinuso funkcija“ (MO rinkinio 9 kadras). Renkasi B lygį. Sistema tikrina, mokiniai pasitikrina ir nagrinėja neteisingus atsakymus. Mokytojo pagalba ir komentarai.
Pamokoje naudojamas kaupiamasis vertinimas, kuris taikomas vertinant:
Namų darbų užduotis pristatoma ir aptariama kitos pamokos pradžioje. Išsamiausi atsakymai ir pristatymai vertinami kaupiamaisiais balais.
Pamokos apibendrinimui galima naudoti Geogebra įrankį y = a sin (bx) + c akcentuojant koeficientų a, b ir c įtaką sinusoidės grafikui.
Pamokos refleksijai skiriamos kelios minutės. Mokiniai peržvelgia savo užrašus, prisimena veiklas ir pildo pasiūlytą lentelę.
Mokytojas paprašo perskaityti savo refleksijas, trumpai pakomentuoja jas, patardamas, kaip ir į ką mokiniai turėtų atkreipti dėmesį, siekdami geresnių rezultatų.