Aukštesnysis lygis
Atsakykite į SMP užduoties 3 klausimą ir aptarkite grupėse. Pasirenkite pristatyti užduotį kitiems mokiniams.
Siekiama gerai įsisąmoninti asmens, kalbos ir visuomenės tarpusavio ryšį, ugdytis savivertę, savos kalbos ir savos kultūros puoselėjimą. Būtina nuodugniai susipažinti su savo kalbos kilme ir raida, suvokti kalbos funkcijų įvairovę.
Perskaitykite Viktorijos Daujotytės straipsnį ir atsakykite į klausimus.
Atsakykite į SMP užduoties 3 klausimą ir aptarkite grupėse. Pasirenkite pristatyti užduotį kitiems mokiniams.
Atsakykite į SMP užduoties 2 klausimą ir aptarkite grupėse. Pasirenkite pristatyti užduotį kitiems mokiniams.
Asakykite į SMP užduoties 1 klausimą ir aptarkite grupėse. Pasirenkite pristatyti užduotį kitiems mokiniams.
Nedalyvavusieji atskirų grupių darbe išvadas užsirašo į sąsiuvinius.
Perskaitykite tekstą. Remdamiesi Tomo Venclovos argumentais, įrodykite, kad lietuviai – apsišvietusi ir kultūringa tauta.
Naudodamiesi įgytomis žiniomis ir straipsniuose esančia informacija, atlikite užduotis.
Remdamiesi tekstu apie kalbos funkcijas atlikite užduotis.
Perskaitykite straipsnį. Raskite argumentų, įrodančių, kad kalbų skaičiaus mažėjimas yra (ne)žalingas žmonijai, ir juos išrašykite.
Patyrinėkite „Lietuvių kalbos žodyną“ , aptarkite perskaitytą informaciją su draugais ir suraskite atsakymus į pateikiamus klausimus.
Grupės raštu pasiūlo argumentuotus grupės narių darbo įvertinimus. Skaitomas išvadas komentuoja ir vertina kitų grupių nariai. Mokytojas, atsižvelgęs į vertinimus, siūlo galutinį pažymį. Gali būti įvertinami ne visi mokiniai. Individualus darbas vertinamas atskiru pažymiu.
Namų darbai vertinami pažymiu pagal ugdymo procesui skirtas rašinio vertinimo normas. Papildomos užduotys vertinamos atskiru pažymiu.
Analizuojant tekstus, aktualizuojančius kalbos kitimą, asmens ir kalbos ryšį, santykį su visuomene, ugdomas gimtosios kalbos visapusiškumo ir vertės suvokimas.