Aukštesnysis lygis
SMP 2, 3 užduotys.
Namuose reikia susipažinti su „Šaltiniai.info“ medžiaga:
Užduotis – susidaryti įspūdį apie tautiškumo, sąmoningo istoriškumo sampratą, kūrusią laikotarpio atmosferą.
Savarankiško darbo užduotys mokiniams.
Susipažinkite su SMP užduotyje pateikta medžiaga ir ja naudodamiesi atlikite užduotis.
SMP 2, 3 užduotys.
SMP 2 užduotis – pagal instrukciją.
SMP 2 užduotis. Perskaitykite visus užduotyje įdėtus tekstus ir raštu (teiginių pavidalu) atsakykite į klausimą, kuo lietuviškumo problema svarbi XX a. I p. kultūros veikėjams.
Peržiūrėkite „Lietuvos Respublika 1925“ ir parenkite projektą (scenarijų) Lietuvos valstybės dešimtmečio minėjimui: numatykite, kokios iš jums pažįstamuose šaltiniuose minimų asmenybių minėjime dalyvautų, ką kalbėtų, kuo didžiuotųsi. Rengdami scenarijų naudokitės ir istorine medžiaga, paskelbta talpykloje šaltiniai.info.
Parengtų pranešimų, darbų skaitymas ir pateikčių demonstravimas.
Naudodamiesi įgytomis žiniomis parašykite apibendrinimą (apie 250 žodžių rišlaus teksto).
Požiūris į XX a. I p. idėjų vaidmenį kultūroje iš šių dienų perspektyvos: kuo jos reikšmingos, įdomios. Kuo šiandienos situacija galėtų būti panaši?
Dėl ko šis laikotarpis laikomas baigiamuoju modernios valstybės susikūrimo ir jos savivokos susiformavimo etapu?
Kuo įdomus XX a. I p. kultūrinis laikotarpis?
Naudodamiesi įgyta informacija, papildykite vaizdo medžiagą – subtitruose įrašykite informaciją apie įraše matomus visuomenės veikėjus, vietas, kariuomenės dalinius, visuomeninių organizacijų atstovus. Papildytą vaizdo filmą įkelkite į youtube ar vimeo svetaines.
Remdamiesi vaizdo medžiaga, aplankykite jame matomus objektus ar jų vietas – iš surinktos fotografinės ar vaizdo medžiagos sumontuokite vaizdo filmą ir įkelkite į youtube ar vimeo svetaines.
Grupės raštu pasiūlo argumentuotus grupės narių darbo įvertinimus. Skaitomas išvadas komentuoja ir vertina kitų grupių nariai. Mokytojas, atsižvelgęs į vertinimus, siūlo galutinį pažymį. Gali būti įvertinami ne visi mokiniai.
Namų darbai vertinami pažymiu pagal ugdymo procesui skirtas rašinio vertinimo normas. Papildomos užduotys vertinamos atskiru pažymiu.
Tema leidžia susipažinti su XX a. I p. kultūros situacija, parengia kontekstą pagrindinių šio laikotarpio autorių nagrinėjimui, be to, padeda išlaikyti teminį nuoseklumą, kadangi mokiniai skatinami susieti nagrinėjamą medžiagą su prieš tai praeitų laikotarpių kontekstu.