Temos apibendrinimas
Pamokose mokiniai aptars tradicinius lietuviškus patiekalus, išsiaiškins, kurie patiekalai yra seniausi ir yra mitybos paveldo dalis, susipažins su Lietuvos etnografiniais regionais ir jų kulinarinėmis tradicijomis, atliks praktines užduotis – sukurs kulinarinių leidinių maketus, rinks patiekalų receptus, gamins ir vertins patiekalus.
Diskutuodami apie mitybos paveldą, mokysis sudaryti maitinimo įmonės verslo planą, susipažins su verslo plano sudarymo principais, atrinks gaminių/patiekalų receptus, pagal sudarytas technologines lenteles gamins ir vertins gaminius/patiekalus.
Priemonės
- Kompiuteris ir projektorius (reikalingi naujos medžiagos perteikimui, vaizdinės medžiagos demonstravimui).
- Kompiuterinė įranga su internetine prieiga (užduotims atlikti).
- Alvyda Pacevičiūtė, Roma Drakšienė, Birutė Mielkuvienė, Mityba 7-10 klasei, Technologijų vadovėlis, Kaunas: Šviesa, 2011
- Živilė Sederavičiūtė, Stalo serviravimas, Kronta, 2003
- MO „Kulinarinis paveldas“ – reikalingas naujos medžiagos apie mitybos paveldą perteikimui.
- MO „Mitybos paveldas ir verslai. Patiekalų priskyrimas regionams“ – reikalingas žinių apie kulinarinį paveldą patikrinimui ir įtvirtinimui.
- MO „Mitybos paveldas ir verslai. Kryžiažodis“ – savarankiška individualizuota užduotis.
- MO „Etnografiniai valgiai. Kryžiažodis“ – savarankiška-individualizuota užduotis.
- MO „Receptų knygos maketavimas. Laboratorinis“ – užduotis pamokoje.
- MO „Mitybos paveldas ir verslai. Pasitikrinimo užduotys“ – žinių įvertinimui.
- Informacija apie kulinarinį paveldą.
- Kulinarinis paveldas. Dzūkiškos bandos/Iš TV laidų ciklo „Čia Dzūkijos kraštas“.
- Kibinų receptas.
Motyvacijos įrankiai
- Google – informacijos paieškai (informacija apie Lietuvos regionus, patiekalų receptų atranka).
- Teksto redagavimo programa – atrinktos informacijos kaupimui ir išsaugojimui (laboratoriniai darbai klasėje ir namuose).
- Dropbox programa bei mokyklos serveris naudojami užduočių pateikimui ir vertinimui.
- YouTube – vaizdo medžiagos demonstravimui.
Integracinės galimybės
Dorinis ugdymas
Mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimas
Vertinamos individualios užduotys.
Praktiniai (laboratoriniai) darbai.
- Lietuviškų patiekalų receptų knygelė.
- Receptų knygelė vaikams.
- Lietuviškų patiekalų valgiaraštis.
Darbas grupėse.
- Vertinamas verslo planas ir pagal jį pagaminti 4–6 maisto gaminiai/patiekalai.
- Technologiniai procesai. Vertinami pagaminti 4–6 patiekalai.
Ugdomos kompetencijos
Komunikavimo
Per aptarimus, diskusiją.
Pažinimo
Nagrinėjant vaizdinę medžiagą, paveikslėlius.
Asmeninė
Per aptarimus, diskusijas.
Iniciatyvumo ir kūrybingumo
Sudarant maitinimo įmonės verslo planą.
- Naudosis įvairiais informaciniais šaltiniais.
- Sudarys organizacinį verslo planą.
- Kūrybingai taikys žinias praktiškai.
- Gamins patiekalus.
- Pristatys ir vertins sukurtą gaminį/paslaugą.