Situacija
Mokiniai yra susipažinę su kalbos kilmės teorijomis ir bendraisiais asmens, kalbos ir visuomenės tarpusavio ryšių dėsningumais.
Aplinka
Kiekvienam mokiniui reikalinga prieiga prie interneto (stacionarus ar planšetinis kompiuteris). Nesant tokios galimybės, užduotis galima išspausdinti iš anksto arba rodyti projektoriumi ekrane.
Skaitmeninės mokymo priemonės
- SMP lietuvių kalbai ir literatūrai 11-12. Kalba ir žmogus
- Kalbos kitimas ir jo priežastys
- Kalba ir tapatybė
Motyvacijos įrankiai
- IKT aplinkos naudojimas. Mokiniai skatinami naudotis įvairiomis IKT priemonėmis, taikyti turimus ir formuoti naujus IKT aplinkoje reikalingus įgūdžius.
- Bendruomenės paslaugos (angl. crowdsourcing) ir dalyvavimas (angl. participatoring). Mokiniams suteikiama galimybė dalintis žiniomis interaktyvioje informacinėje terpėje.
- Diskusija, bendradarbiavimas, konkurencija. Mokiniai turės galimybę tobulinti socialinius įgūdžius, išsakyti ir pagrįsti savo nuomonę, reaguoti į kritiką, ugdyti pakantumą ir toleranciją.
Integracinės galimybės
Nagrinėjamų tekstų tematika ir ugdomi mokinių gebėjimai papildo ir pagerina kitų mokomųjų dalykų išmanymą. Svarstant asmens, kalbos ir visuomenės sąsajas pasitelkiama pilietiškumo pagrindų, istorijos, filosofijos ir etikos dalykų patirtis.
Informacinės technologijos
Ugdomos kompetencijos
Socialinė pilietinė
Mokoma domėtis viešąja Lietuvos erdve ir ją vertinti.
Komunikavimo
Mokoma bendrauti žodžiu ir raštu įvairiose gyvenimo situacijose, nagrinėjant ir sprendžiant įvairias gyvenimo problemas; mokėjimo mokytis.
Literatūrinė (kulturinė)
- Kalbos kaip socialinio, kultūrinio reiškinio pažinimo.
- Tinkamo kalbos vartojimo.