Didaktinės nuostatos
Ruošdamiesi šiai pamokai, mokiniai turi įgiję žinių apie Lietuvos nepriklausomybės paskelbimą, valdžios institucijų kūrimą, Lietuvos nepriklausomybės kovas, suvokia ir geba įvertinti Lietuvos nepriklausomybės tarptautinio pripažinimo, valstybingumo pagrindų kūrimo problemas. Šioje pamokoje mokiniai sužinos, kas yra parlamentinė demokratija, konstitucija, Seimas. Ugdysis dalykinius gebėjimus, numatytus pagal ugdomąsias veiklos sritis: istorinės raidos suvokimą (apibūdins tarpukario Lietuvos Seimų raidą, nurodys jų sudėtį, nuveiktus darbus, įvertins atskirų Seimų nuveiktų darbų svarbą Lietuvai), orientavimąsi istoriniame laike ir erdvėje (chronologine tvarka išdėstys svarbiausius 1920–1926 metų įvykius, žinos, kada veikė Steigiamasis seimas, kada buvo priimta Lietuvos Respublikos konstitucija, žemės reforma, nurodys parlamentinės Lietuvos prezidentų valdymo metus, išvardins Lietuvos Respublikos prezidentus chronologine tvarka, žemėlapyje parodys laikinąją Lietuvos sostinę, tarpukario Lietuvos sienų kaitą), istorijos tyrimą ir interpretavimą (rinks informaciją iš istorijos šaltinių, pateiktų SMP, ir ja remdamiesi konstruos istorinį aiškinimą, atliks mokytojo pateiktas užduotis, mokysis kritiškai vertinti istorijos faktus, nuomones ir pateikiamas įvykių versijas), istorinio supratimo raišką (remdamiesi įgytomis istorijos žiniomis, perteiks savąjį istorijos supratimą ir jį argumentuos, pavyzdžiui, apibūdins tarpukario Lietuvos parlamentinį valdymą, paaiškindami, kodėl I Lietuvos Respublika neįgyvendino Nepriklausomybės akte ir Konstitucijoje užfiksuotos demokratinės valstybės sukūrimo nuostatų, pamąstys (pakomentuos), kokią vertę Lietuvos žmonėms turėjo Konstitucijos priėmimas, gebės daryti išvadas ir apibendrinimus, tinkamai vartos istorijos sąvokas, įvertins to meto įvykių pasekmes tolesnei Lietuvos istorijos raidai).
Priemonės
- Istorijos SMP 10 klasei, tema „Parlamentinė Lietuva“, 2013.
- MIKO knyga „Mūsų istorija. Naujieji laikai“. I dalis.
- Ignas Kapleris, Antanas Meištas, Karolis Mickevičius, Andželika Laužikienė, Živilė Tamkutonytė-Mikailienė. Laikas. Istorijos vadovėlis 10 klasei. I dalis. – Briedis, 2007.
- Algirdas Gečas, Juozas Jurkynas, Genia Jurkynienė, Albinas Visockis. Lietuva ir pasaulis. – Šviesa, 2001.
- Gintaras Kaselis. Atpažinkime žemėlapius. – Alma litera, 2004.
Taikomi metodai
- durstinys;
- diskusija;
- skaitmeninių mokymo priemonių ir vadovėlio bei kt. mokymo priemonių naudojimas;
- savarankiškas darbas atliekant mokytojo pateiktas praktines užduotis.
Motyvacijos įrankiai
Motyvacijos skatinimui pamokos pradžioje trumpai galima parodyti filmuotą medžiagą „Lietuvos nepriklausomybės minėjimas 1925 m.“ iš SMP MO „Parlamentinė Lietuva“ (1min. 42 s) ir trumpai aptarti su mokiniais, kaip matytoje filmuotoje medžiagoje tarpukario Lietuvos žmonės šventė Lietuvos nepriklausomybės paminėjimą (apranga, nuotaikos, pastatų puošyba ir pan.) ir padiskutuoti, kodėl reikia švęsti valstybines šventes, paprašyti mokinių papasakoti, kaip jų šeimos ar mokyklos švenčia valstybines šventes, trumpai pakomentuoti dabartinės Lietuvos Respublikos politinę sistemą, paklausti, kokius teigiamus demokratinio valdymo dalykus mokiniai pastebi kasdieniame gyvenime.
Integracinės galimybės
Lietuvių kalba
Geografija
Informacinės technologijos
Pilietinis ugdymas
Meninis ugdymas
Ugdomos kompetencijos
Mokėjimo mokytis
Mokinys išsikelia artimiausius mokymosi uždavinius, savarankiškai planuoja mokymosi laiką užduotims atlikti, pasirengia ir naudoja nurodytas mokymosi priemones.
Komunikavimo
Mokinys randa informaciją nurodytuose šaltiniuose, ją atrenka ir apibendrina, perteikia pasirinktomis priemonėmis ir būdais, išsako ir pagrindžia savo požiūrį viešojoje diskusijoje.
Socialinė
Mokinys konstruktyviai bendradarbiauja, siekdamas bendro tikslo.
- Suprasti ir paaiškinti Lietuvos, Europos ir pasaulio istorinę raidą nuo seniausių laikų iki šių dienų, sieti istorinius faktus į prasminę visumą, nustatyti istorinių reiškinių priežastis ir pasekmes.
- Įžvelgti skirtingas istorinių įvykių interpretacijas ir aiškintis jų priežastis.
- Rinkti ir analizuoti įvairiuose šaltiniuose pateikiamą informaciją, kritiškai ją vertinti.
- Įvairiais būdais perteikti savo supratimą apie praeitį ir dabartį, jį argumentuoti, suvokti demokratijos, humanizmo, pilietiškumo ir tautiškumo istorinę raidą bei reikšmę praeityje ir šiandieniame gyvenime.