Didaktinės nuostatos
Siekiant įgyvendinti temos „Biblija kaip sandoros istorija“ uždavinius, svarbu atsižvelgti į bendrąsias tikybos dalyko didaktines nuostatas, o ypač – į atvirą ir pagarbų santykį su visais pamokos dalyviais, nepaisant jų žinių, požiūrio ar santykio su šioje temoje nagrinėjamais dalykais. Moksleivių žinios ir supratimas apie biblinius veikėjus gali būti skirtingas, tačiau šioje pamokoje naudojamų metodų įvairovė, kryptingas medžiagos išdėstymas ir įgytų žinių įtvirtinimo užduotys turėtų padėti moksleiviams perprasti biblinės sandoros, kaip realaus istorinio įvykio, esmę Išganymo plane, raiškos įvairovę, istorinę raidą, simbolius Šv. Rašto tekstuose, ryšius su senove ir modernia kultūra, asmeninio įsipareigojimo ir bendruomeniškumo vertybes.
Moksleiviai pakartos ir pagilins žinias apie ypač svarbius Senojo Testamento knygų pasakojimus: Dievo sandorą su Adomu, Nojumi, Abraomu, Moze, Dovydu ir Ezra. Mokysis atpažinti ir analizuoti svarbiausius sandoros elementus: sutarties tekstą, ritualinę auką ir ritualines vaišes. Diskutuodami ieškos priežasčių, kurios pažeisdavo sandoras. Aptars tikėjimo, ištikimybės ir įstatymų laikymosi vertybes bei sutarties su Dievu pamiršimo, stabmeldystės pasekmes.
Apibendrindami ir įtvirtindami įgytas žinias bei supratimą, moksleiviai sutelks dėmesį į Naująjį Testamentą, Jėzaus Kristaus, kaip Naujosios Sandoros, vaidmenį.
Priemonės
- Dorinio ugdymo SMP 11–12 klasėms, tema „Biblija kaip sandoros istorija“
- Rekomenduojami skaitiniai bei vaizdo epizodai internete, SMP numatyti papildomi skaitiniai.
- Šv. Raštas (Senasis ir Naujasis Testamentas)
- Biblijos enciklopedija (laikai ir visuomenė, idėjos ir reikšmė: universalus žinynas). D. Clines ir kiti. Vilnius, Alma Littera, 1993.
Taikomi metodai
- Aktyvinantys klausimai;
- darbas mažose grupelėse;
- diskusija;
- SMP ir papildomos informacijos šaltinių naudojimas individualiai arba grupelėse.
Integracinės galimybės
Istorija
Geografija
Lietuvių kalba
Informacinės technologijos
Pilietinis ugdymas
Ugdomos kompetencijos
Pažinimo
Domėsis socialine, kultūrine, gamtine aplinka, religijos ir šeimos institucijų raida. Kryptingai pasirinks užduotis ir taikys konstruktyvaus mąstymo metodus, tyrinės meną ir kitus fenomenus, nuosekliai, logiškai, kritiškai mąstys, analizuos informaciją, darys pagrįstas išvadas. Gebės pristatyti savo požiūrį kalba, vaizdais, simboliais ir kitomis priemonėmis.
Socialinė
Susipažins su įvairių kultūrų, lyties, socialinių ir amžiaus grupių žmonių gyvenimo situacijomis, suvoks save kaip šeimos ar religinės bendruomenės narį. Interaktyviai nagrinės berniukų ir mergaičių, šeimos narių socialinius vaidmenis, mokysis spręsti konfliktus, kurti ir palaikyti draugystę, įsijausti į kito vaidmenį, ugdysis empatiją.
Iniciatyvumo ir kūrybiškumo
Matys Šv. Rašto ir dabarties įvykių, religinio meno, istorijos ir šiuolaikinės kultūros sąsajas, kurs naujus vaizdinius, originaliai mąstys atlikdamas kūrybines užduotis, gebės pritaikyti žinias naujose situacijose, numatyti alternatyvius elgesio būdus.
Asmeninė
Pasitikės savimi, mokės sutelkti dėmesį atlikdamas SMO užduotis. Susidūręs su sunkumais mokės įveikti nerimą ir ieškoti pagalbos. Analizuodamas asmeninius poelgius gebės numatyti savo elgesio padarinius, rūpintis sveikata, nepervargti sėdėdamas prie kompiuterio.
Kultūrinė
Bus sąmoningas ir suvoks atsakomybę už savo religijos tradicijų puoselėjimą, vertins šalies religinio meno kultūrą, pasaulio religijų paveldą.
Gyvenimo klausimų nagrinėjimas tikėjimo požiūriu
Skatinama svarstyti savo patirtį, kelti egzistencinius klausimus ir sieti juos su tikėjimu.
Šventojo Rašto ir tikėjimo pažinimas
Pabrėžiamas tikėjimo žinių plėtimas ir gilinimas remiantis pagrindiniais tikėjimo šaltiniais: Šventuoju Raštu, Bažnyčios tradicija ir Magisteriumu.
Atsiliepimas į Dievo ir Bažnyčios kvietimą
Skatinama gilintis į liturgijos ir šventimo esmę, apmąstyti jaunų žmonių santykį su Bažnyčia, savo vietą tikinčiųjų bendruomenėje.
Dvasinis augimas
Skatinama bendrystei su Dievu, maldos gyvenimui, pašaukimo paieškoms, kviečiama gilintis į savo vidaus pasaulį, ugdyti sąžinę.